محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دولت برای رونق اقتصاد کشور کاری انجام نمی دهد و مجلس هم تا الان اقدام جدی انجام نداده است.
وی ادامه داد: برای رونق اقتصاد باید تکلیف واردات بی حساب که بخش مهمی از درآمد ارزی کشور را به خود اختصاص داده و برای کارگران خارجی اشتغال ایجاد کرده و کارگران وطنی را بیکار کرده است، روشن شود.

رقم واقعی قاچاق ۳۰ میلیارد دلار است؛ ادعای دولت ۱۲ میلیارد دلار
دهقان با اشاره ادعای دولت مبنی بر قاچاق سالانه ۱۲ میلیارد دلار به کشور تصریح کرد: در آستانه انتخابات و بعد از آن دولت ادعا کرد سالانه ۱۲ میلیارد کالای قاچاق وارد کشور می شود اما اخیرا آقای شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده تنها در بخش پوشاک ۱۲ میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می شود و قاچاق رسمی کالا به کشور ۲۲ میلیارد دلار است که باید به آن ۷ میلیارد دلار قاچاق کوله بران و قاچاق ته لنجی ها ونیز قاچاق کالای همراه مسافر را اضافه کرد.
نماینده مردم چناران و طرقبه واردات بی حساب کالاها و قاچاق کالا را نمونه مدیریت ناکارآمد در کشور خواند و گفت: این میزان قاچاق کالا، اشتغال کشور را نابود کرده است.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی یکی از مشکلات کشور را فساد خواند و گفت: بر اساس آمارها، فساد در کشور نگران کننده است؛ نه اراده ای در مسئولان برای مبارزه با فساد وجود دارد و نه سازمان و ساز و کاری برای مبارزه رسمی با فساد طراحی شده است.

«صدای برادران صاحب قدرت» مانع رسیدگی قوه قضائیه به پرونده دانه درشت ها
دهقان ادامه داد: هرگاه قوه قضائیه با پرونده دانه درشت ها برخورد می کند صدای برادران صاحبان قدرت بلند می شود و با سیاسی خواندن برخورد قضایی با مفسدان، اجازه نمی دهند به پرونده نزدیکانشان رسیدگی شود.
وی هرج و مرج در مدیریت محیط زیست را از مشکلات مهم کشور خواند و گفت: از یک طرف شاهد حرکت میلیون ها خودروی فاقد استانداردهای زیست محیطی در کشور هستیم و از سوی دیگر  تولید این محصولات ادامه دارد و شهر هایی مثل تهران به قفس های دودی تبدیل شده است.

طرح ایجاد سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی ۶ سال در مجلس خاک خورد
این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: طرح مبارزه با فساد در مجلس نهم به تصویب رسید و شش سال است که خاک می خورد اما اهتمامی برای تصویب آن در صحن علنی وجود ندارد. باید افراد صاحب نفوذ از ظرفیت خود برای ساماندهی این موضاعات استفاده کنند.اگر رئیس مجلس افراد موثر و نمایندگان صاحب نفوذ را توجیه و از طرح های مهم دفاع کند فساد در کشور کاهش می یابد.
وی بیان کرد: رتبه ایران در زمینه فساد از میان۱۸۰ کشور دنیا، بین رتبه ۱۳۳ تا ۱۴۲دراین چند سال در حال نوسان بوده است.

خبر مربوط به 24 مهر 96